Contexte

Se spune că  ”scopul scuză mijloacele”. Nu o să intru în considerații de ordin filosofic și nici nu o să fac analiză pe textul celebrei ziceri a lui Machiavelli (zicere care, între noi fie vorba, nici nu a fost rostită chiar așa), ci o să vă povestec cum, uneori, oricât de corect și de important este scopul, mijloacele folosite pentru atingerea lui sunt… de tot râsul.

Ieri mi-am dorit să fiu puțin doamnă așa că am ocolit bucătăria, am ignorat cratițele din dotare și, împreună cu niște prieteni, am mers să mâncăm în oras. Restaurantul? Fără pretenții, dar cochet, mâncarea bună, prețuri ok, așa că am petrecut acolo două ore relaxante, într-o atmosferă plăcută și caldă (la propriu și la figurat). La plecare am simțit nevoia să vizitez și locul acela unde și împăratul merge singur. Am intrat și… m-am blocat. Totul era în regulă doar că, pe peretele de deasupra ”tronului”, într-o ramă din furnir cu sticlă deasupra, se afla ceva. Te-ai aștepta să fi fost un îndemn la păstrarea curățeniei sau niște instrucțiuni de folosire corectă a toaletei? Nuuuuuu….. Frumos înrămată, în locul acela strâmt și cu o anumită destinație, strălucea reclama unei agenții foto-video pentru evenimente! Cu date de contact însoțite de 4 fotografii ale unor oameni în cea mai fericită zi din viața lor. M-a pufnit râsul și imaginația mi-a luat-o razna. Am plasat, instant, în rama aceea, propria mea reclamă (activitate similară, da?). Am văzut mirese care au uitat de ce au venit acolo căutând, febril, agenda și pixul. Aproape am auzit o conversație de genul “știți, am numărul de telefon din toaleta restaurantului X”.  Și m-am întrebat dacă omul acela a plătit pentru spațiul publicitar folosit. Sa o fi prieten cu patronul? Nu am fotografia doveditoare a lucrurilor pe care vi le povestesc pentru că nu am avut telefonul cu mine și, în plus, parcă nu se cade să fac publicitate concurenței tocmai la mine pe blog. O să trebuiască deci, să mă credeți pe cuvânt. Așa cum o să vă rog să credeți că nu am povestit toate astea ca să critic pe cineva, ci doar pentru amuzament.

Și tot pentru amuzament (și ca dovadă a faptului că și la case mai mari se întâmplă ca reclamele să fie plasate în locuri nepotrivite) vă invit să mai priviți câteva:

Reclama asta debordează de optimism. Eu, una, mă simt în siguranță! Clar!

001

Nu știu dacă expresia cu morcovul se găsește și în alte limbi, dar având în vedere că acum este sesiune pentru mulți, mesajul final (și involuntar) mi se pare perfect!

002

Un politician bine dotat? Mmmm… măcar puteau să centeze imaginea mai bine!

bus67077.jpg

Error 404?

004

Cea mai bună cafea din lume? Doar până când se deschide ușa!

005

Nu m-am îndoit nicio clipă că, scoase din context, unele lucruri par altceva decât sunt. Ei bine, și când sunt puse într-un context neadecvat, efectul poate fi dezastruos.

O duminică plină de zâmbte, vă doresc!

Sursă foto: aici și aici.

2 thoughts on “Contexte

  1. Mi-ai înveselit săptămâna cu aceste reclame. :)
    Sincer, eu nu le-aș fi observat, pentru că, atunci când ochiul atinge o reclamă, fuge rapid în cealaltă parte. Dar asta este doar povestea mea.

    • Sonia

      La mine, cred, e defect profesinal. Casc gura la toţi stâlpii, la toate vitrinele şi, în general, la tot locul unde este afişată o reclamă. Tipărită. De cele de la TV fug şi eu! :)

Lasă un răspuns către Sonia Anulează răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>