Nimic nu se pierde. Totul se transformă.

publicitateÎn natura nimic nu se pierde, nimic nu se câştigă, totul se transformă. Sau cel puţin aşa zice Lavoisier şi eu nu am decât să fiu de acord cu el. Când vine însă vorba de publicitate mijlocul acestei afirmaţii poate dispărea fără probleme pentru că, şi aici poate veţi fi de acord cu mine, nimic nu s-a pierdut, dar transformările sunt mai mult decât evidente. Nici nu s-ar putea să fie altfel. Produsele au evoluat, tehnicile prin care se crează conţinut publicitar s-au schimbat spectaculos, gusturile sunt altele, canalele de distribuire s-au înmulţit.

Se spune că reclamele au o istorie îndelungată care începe chiar cu mult înaintea apariţiei mijloacelor de comunicare în masă (încă din antichitate), iar eu, curioasă cum sunt din fire, tare mult mi-aş dori să citesc despre felul în care s-a produs evoluţia lor. Până atunci însă m-am amuzat comparând felul cum au fost promovate câteva produse acum nişte zeci de ani şi în zilele nostre. Poate vă amuzaţi şi voi.

Indispensabile atunci şi acum, medicamentele sunt promovate cu insistenţă. Şi oarecum off topic, aţi observat că apropierea Paştelui coincide cu mult mai multă reclamă la Colebil?

ASPIRINA

Mi-am dorit o maşină… zice un cântec. Dar ce maşină? Aceasta este şi a fost întrebarea!

auto

Ce-ar fi viaţa fără o bere?

bere

Dar fără ciocolată?

cioco

Când vine vorba de alimente, gustul este cel care are întâietate.

mezeluri

Oamenii s-au preocupat, se pare, mereu de protecţie

prezervative

… de igienă

sapun

… şi de siluetă.

slabit

Părerea faţă de fumat a fost reconsiderată.

tigari

Dacă tot lucrez la o tipografie, vă arăt şi asta.

tipo

4 thoughts on “Nimic nu se pierde. Totul se transformă.

  1. M-am bucurat să pot vedea reclamele acestea din alte timpuri! :)
    Cândva am admirat și eu pe cele existente într-un vechi almanah de prin 1938. Excelente, la fel ca și fotografiile artistice din acele vremuri.
    Mulțumesc! :)

  2. vax-albina

    Splendide reclame vechi. Splendidă ideea de a le alătura. Super, Sonia.
    Pentru cele noi am o jenă. În special pentru acele reclame TV unde băbuţe şi mustăcioşi îşi etalează simptomele diverselor afecţiuni. Îmi par periculoase, ele inducând privitorului neavizat, subliminal, ideea de durere şi de boală. Le-aş interzice.

  3. Noi avem colecţii de ziare vechi şi mi-a plăcut mereu să citesc secţiunea de publicitate. Banca Albina avea mare putere financiară şi era populară pe vremea aceea. Aveau reclamă în fiecare ziar :) Când le citeşti reclamele vezi că textul are acelaşi sens, doar cuvintele sunt mai şlefuite şi mai puţine în ziua de azi – când imaginea trebuie să ţi le sugereze pe toate celelalte :) Mulţumesc de paralela făcută. Fain articol!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge