Pentru că sunt într-o mică vacanță și pentru că astrele nu s-au aliniat suficient de bine încât să pot pleca de acasă, m-am gândit că aș putea alunga monotonia, primind musafiri. Aici pe blog. Așadar, am pregătit cafeaua și cum această licoare are cel mai bun gust atunci când este descântată, vă invit să o savurăm în timp ce stăm la o mică șuetă.
Fără să-mi fi propus neapărat asta, acesta este cel de-al treilea articol în care fac un fel de evaluare a prezenței mele pe internet. Și ultimul, cel puțin pentru o următoare bună bucată de timp. Căci dacă toată ziua stau și analizez, nu o să mai am timp să scriu.
Astăzi vă propun să vorbim despre advertoriale. De ce? Pentru că am avut, cumva, senzația că, în lumea în care mă învârt eu, s-au publicat mai multe decât de obicei și pentru că, și asta nu mai este doar o senzație, mă lovesc de ele ori de câte ori intru pe Facebook. Distribuite de autorii lor sau redistribuite de prietenii acestora. N-aș vrea să credeți că judec pe cineva sau că arăt cu degetul. Am și eu păcatele mele (pe care aș putea să le numesc generic SuperBlog, căci altfel nu am scris decât trei astfel de articole într-un an). Ce vreau de fapt? Să încercăm să răspundem la câteva întrebări și să tragem niște concluzii. S-ar putea să ne fie folositoare.
1. Își riscă un blogger credibilitatea atunci când scrie advertoriale?
2. Există o frecvență de apariție a acestui gen de articole care să nu fie supărătoare pentru cititori?
3. Discernământ sau creativitate? Ce ar trebui să primeze? Alegerea cu grijă a lucrurilor despre care scriem sau capacitatea de a da oricărui subiect o notă personală?
4. Avem un preț al prestației noastre? L-am negociat sau pur și simplu ni l-au fixat alții?
5. Este blogul secundar o soluție atunci când vrem să scriem și advertoriale?
Iar pentru cititorii fără blog, o singură întrebare. Cum reacționați în fața unui articol care face reclamă unui serviciu sau produs? Prezintă interes pentru voi? Ați apela cu încredere la produsele sau serviciile prezentate de bloggerul pe care îl citiți?
Întrebări ar fi multe. Dar nu aș vrea să ne risipim în prea multe direcții. În plus, cred că fiecare dintre noi are un fel de politică proprie în ceea ce privește advertorialele. Și o idee deja de multă vreme formată. Și poate era mai simplu dacă puneam mai puține întrebări. Considerați advertorialele un păcat? Și câte fețe poate avea moneda pe care o vom încasa în schimbul lor?
Pingback: psi-words – let’s play (6)
Pingback: psi-words – pisicafeaua de marţi: de ce mă citeşti?
Pingback: PA | BLOG D'AGATHA